tisdag 19 januari 2010

Bilen klar!!

Äntligen är bilen färdig! Lämnade in den trettonafton, så den har varit borta i två veckor. Funderade på att ta mig i kragen idag och ringa till verkstan för att höra varför det dröjde. Men det hann jag inte innan han ringde och förklarade att han legat sjuk förra veckan och att bilen var färdig idag. Tyvärr hade han inte kört och besiktigat bilen till oss, eftersom han fastande i en hastighetskontroll och blev av med körkortet! Är det bra drag, rent karriärmässigt, att vara bilmekaniker med indraget körkort? Hmm.... Men, men, reparationen var mycket billigare än jag trodde den skulle bli (typ 10 000 kr billigare) för det visade sig att det inte var så stora fel på bilen, den ville bara ha ny olja. Tack och lov för det, är inte riktigt redo för att skiljas från Kakan ännu. :-)

Låg sjuk förra veckan, gick hem från jobbet i onsdags. Kom fram till att jag skulle det när en kollega sa: oh shit! och backade två steg... Låg på soffan resten av dagen och märkte inte ens att sambon kom hem... Vågade mig inte ut förrän i lördags, då övertalade jag sambon att han skulle sjutsa mig till tygaffären (vi hade lånat hans mormors bil, och den gillar jag inte att köra). Köpte en hel massa tyger, men max en halvmeter av varje. Har nämligen bestämt mig för att börja quilta...
På kvällen åkte vi på examensfest hos en av sambons vänner. Var riktigt trevligt, satt och pratade massor hela kvällen. Kom inte hem förrän fyra på morgonen! Fick en beställning på handledsvärmare, så igår var jag i garnaffären också och köpte supermjukt, gosigt alpackagarn. Såg att de hade fått in KnitPro strumpstickor, tyvärr var de slut i de storlekarna jag ville ha men de ska jag köpa där när de kommer in igen. Var ju 30 kronor billigare per set än på nätet! Och det gör ju en del när de kostar 70 kr/set...

Blev vist mycket sy och sticka i det här inlägget, men det är vad som kretsar i mitt huvud just nu. Är inte mycket plats till annat, resten är fullt av huvudvärk... Har en maffig spänningshuvudvärk, har haft det i två dagar nu. Det är den jobbiga sorten som inte försvinner med medicin, bara avslappning som funkar. Och hur lätt är det att slappna av när huvudet värker så infernaliskt!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar