onsdag 28 oktober 2009

ekologiska tyger!

Jag har hittat ekologiska tyger på nätet! Och, tänker ni, gamla nyheter. Jovisst, men ibland kommer jag på mig själv att inte tänka speciellt långt. Som i detta fallet, har stört mig på att det inte går att få fatt i snygga ekologiska kläder eller tyger i affärerna. Och så har jag inte tänkt på att leta på nätet! Hittade två ställen som hade tygprover. Har beställt, men de har höstlov denna veckan så de kommer först nästa vecka. Är jag nöjd med dem kommer jag berätta var jag hittat tygerna, om inte kommer det upp en varning :P

Tänkte åka ut till Gittes tygkälla på fredag och botanisera bland hennes stuvbitar. Kan vara bra att börja knåpa på lite julklappar redan nu. Kliar lite i fingrarna att sätta igång nu när jag har fixat till lite i syrummet. Vi har satt upp en lampa och en lådhurts för knappar och syrullar (egentligen är det tänkt att ha till skruvar och muttrar men jag brukar ju inte använda sakerna som det är tänkt). Blev riktigt nöjd. Nu har jag ordning på alla småsaker som bara försvinner annars.

Fick för övrigt mycket beröm för min utklädnad i helgen. Blev jag riktigt glad över :-) Hade köpt ett par vita knästrumpor till, tyckte själv det blev riktigt häftigt. Ska försöka ta mig i kragen och lägga upp lite bilder, både på kläderna och på huset nu när rummen där uppe börjar bli färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar