onsdag 21 oktober 2009

Länge sen...

jag bloggade sist. Har haft mycket att göra på jobbet och när väl helgen har kommit har jag inte känt för att sitta framför datorn. Senaste helgen bjöd vi hem mina två äldsta syskonbarn på lite Wii, pannkakor och film. De blev glada, nickade så huvudena höll på att trilla av när syster frågade dem. Blev en lugn helg, de satt lite och skrev på ett skolarbete mellan omgångarna på Wii. Hade faktiskt tid över att sy ett klänningsliv till oktoberfesten på lördag. Trodde jag skulle behöva stressa ihop den på kvällarna. Har bara blixtlås och lite dekoration kvar som jag ska göra på fredag. Bild kommer om jag orkar leta reda på kameran och ta en bild och för över till datorn (så räkna inte för mycket med det). Kostymen är nästan färdig, ska bara göra det och leta reda på ett par knästrumpor och hur svårt kan det vara nu när alla affärer säljer knästrumpor? Är inte speciellt orolig för att jag inte ska hinna få kläderna färdiga :-) Älsklingens kläder kom vi fram till att jag inte skulle hinna sy, så den köpte vi färdig. Kan vara därför jag inte är stressad...

Tänkte jag skulle vara duktig och lämna blod igår. Så har de fullbokat! Typiskt. Tror det var enda tisdagen på hela hösten jag kunde. Tycker de kunde ha kvällsöppet mer än en dag i veckan. Istället blev det lite spontatn vinkväll hos Zophan. Var mycket trevligt, har inte träffat henne på alldeles för länge. Satt mest och pratade en massa om en massa olika saker som jag inte tänker ta upp här. Saknar studentlivet lite, de ska ha Halloweendisko på onsdag, det hade varit jättekul att gå på. Tycker det är kul att klä ut sig :-P Tur att oktoberfesten på lördag är med utklädning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar