torsdag 22 oktober 2009

Nu är det jul igen!

Kan tyckas vara lite väl tidigt, men julen har kommit! Vissa affärer har redan börjat julskylta, tv visar julfilmer i helgen och alla helger i december är redan nästan helt uppbokade. Som det brukar vara.
Sambons mormor har hotat med att åka bort över julen, vilket jag tycker bara är trevligt. Blir mycket mindre stressigt för oss. Då kan vi åka i lugn och ro till min syster och kanske till och med se Kalle! Har vi inte gjort på fyra år... I vanliga fall kan jag känna mig lite stressad över att alla sliter och drar i en, men inte i år. Vet inte om det är för att det faktiskt är en hel månad kvar till december eller om det är för att det nästan bara är roliga saker som är inplanerade.
Julklapparna är redan uttänkta, så de ligger inte heller och gnager. De kom vi på redan i somras... Och till alla som jag inte är släkt med har jag också funderat ut lite småsaker. Tänker inte springa runt överallt i två dagar för att få ihop till EN present, i år kommer ribban ligga lägre. Tror symaskinen kommer att få jobba lite :P Gittes har högar med billiga stuvar...
Vissa tycker säkert att julen ligger "fel" i år, man jag tycker den ligger ganska lagom. Eftersom jag inte har någon semester att ta ut kommer jag få åka till jobbet iaf mellan jul och nyår och ska jag åka in känns det nog bättre att göra det tre dagar än bara en dag... Är det bara en dag känns det ju grymt onödigt, men tre dagar är ju en helt annan sak :-) Dessutom blir det mindre berg av prover som väntar på mig efter helgerna, för jag tror inte de kommer stänga fabriken.
Tror det kommer bli en bra jul, dock inte vit... :P

1 kommentar:

  1. Det gick alldeles utmärkt att gå. Har blivit rätt duktig på sådana saker :)
    Jag är bortskämd nuförtiden, behöver väldigt sällan gå upp före 9 så halv sju är flera timmar tidigare :)

    SvaraRadera