tisdag 24 november 2009

Distansshopping

Det är enklare än nätshopping, mindre trängsel är att gå i affärer, och man kan få det levererat hem till dörren! Finns inga nackdelar med distansshopping :-) Sysslade med det i söndags. Dvs, syster skulle till Ik*a så jag gav henne mitt bankkort och bad henne köpa lite hyllor till mig när de ändå skulle dit. Från början var det tänkt att hon bara skulle köpa en del till hyllan i syrummet, men när jag började fundera på saken i söndags kom vi fram till att vi kunde lika gärna köpa hela den hyllan + en till allrummet. Är lite trött på att ha en massa flyttlådor överallt. Visade sig att den enda delen som inte fanns var underdelen till min hylla i syrummet! Jaja, den kommer väl senare... Men hyllan i allrummet blir komplett! Ska ner till Simrishamn på torsdag, får se om jag får den med mig hem då. Annars blir den levererade till dörren på lördag när syster kommer upp och ska shoppa skor... kanske även titta lite i affärer.

Håller på att sy på min tunika, använder den som övningsmaterial innan jag kommer till susters tunika. Fick på kragen igår, ska ta ärmarna på onsdag. Kan inte ikväll, är ju sista gången på scouterna innan juluppehållet idag. Ska pyssla lite till julskyltningen, brukar stå och sälja lotter på storgatan i Simrishamn. Kom gärna och köp! Vi har fina vinster, skänkta av hantverkare runt om i staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar