tisdag 17 november 2009

Pendling

Saker som jag stör mig på när jag pendlar:
  • resenärer som tränger sig på tåget innan alla kommit av tåget
  • resenärer som står i vägen när man försöker komma av tåget
  • resenärer som inte stänger av ljudet på telefonen i tysta kupen
  • resenärer som lyssnar på musik på hög volym med hörlurar som läcker ut allt i tysta kupen
  • resenärer som sitter och snorar och hostar i tysta kupen
  • resenärer som pratar i telefon väldigt högt
  • sena tåg
  • tågvärdar som inte syns i tåget
  • det tar en halvtimme längre

Saker som är bra med att pendla:
  • tågen kommer i tid
  • slipper köra
  • sparar pengar
  • kan slappna av efter jobbet
  • får tid till att pyssla
  • den halvtimme det tar extra är för att jag går och cyklar - vardagsmotionen fixad
Kontenta:
Hade man bara sluppit de andra resenärerna hade det varit mycket skönare att pendla.

1 kommentar:

  1. Kanske ska införa det hos oss också. Så jag slipper ha dåligt samvete för allt :)
    Så får jag köpa skor på rean också :D

    SvaraRadera