onsdag 18 augusti 2010

Drinkar

Sitter och funderar på vad vi ska fylla baren med på bröllopsfesten. Hade tänkt mig öl, vin och en liten drinkmeny på ca fem-sex drinkar. Det ger lite valmöjlighet men är inte för många för bartendrarna att komma ihåg. Men vilka ska man välja? Josagrogg är klart att vi ska ha, men vad mer? Förslag? Funderar på shots, men är lite tveksam... Kan gå illa när man shottar och jag känner inte för att stå och städa spya på min bröllopsdag ;-)

För övrigt kan jag meddela att planeringen flyter på ganska hyfsat, har koll på det mesta och det allra viktigaste är införskaffat nu (klänning, kostym och ringar).

Det är en sak som jag har lagt märke till som jag inte riktigt förstår, kanske någon kan förklara det för mig. Alla som ringer och tackar ja till bröllopet frågar efter hur min klänning kommer att se ut. Varför är det så fruktansvärt intressant? De kommer ju få reda på det i oktober! Vissa på står att det inte är fint enligt etiketten att klä sig likadant som bruden, men det är inte helt korrekt. Etiketten säger att man inte ska klä sig i helvitt eller helsvart. Och det borde ju vara ganska självklart: i helvitt kan man förväxlas med bruden av gäster som inte känner bruden (och vem vill gratuleras till giftermålet om man inte gift sig???) och helsvart är sorgeklädsel (kan dra ner stämningen lite). Så hädanefter, när någon frågar av klänningen, får de bara reda på att den är av tyg.

1 kommentar:

  1. Hej kul att du var med på min utlottning! Det kommer snart en ängla katt för utlottning så häng kvar.
    En kommentar jag fick när jag var på bröllop i somras var att min röda klänning inte var okej?! Va menas?? Jag fick då informationen av en äldre gäst att det betyder att man har hjärtesorg efter brudgummen för man har haft en initim relation med denna. Är det inte dags att slappna av lite? Vitt och svart kan väl räcka som färg gräns till bröllopskläder.
    Ha´re gott Hälsningar Karin på Ösäter

    SvaraRadera