tisdag 3 augusti 2010

Inte död...

Jag är bara ute och njuter av sommaren! :-P Är så tråkigt att sitta inne framför datorn när det är vackert väder ute. För att ge en snabb resumé av de senaste veckorna: tomaterna är så stora att vi fick flytta ner dem på golvet, de bär frukt som håller på att rodna nu. Samma sak med chiliplantorna, förutom att de står kvar på bordet ;-)

Var på läger förra veckan, gjorde under för mina stressnivåer, de är kraftigt reducerade - nästan nere på noll!

Inbjudningarna till bröllopet är äntligen skickade! Tog "bara" en månad att få ihop... Åkte rullor och delade ut de i stan, tog 3 ½ timme.... Gjorde en riktigt vacker vurpa efter en halvtimme, blåmärket sitter fortfarande kvar, snart 2 veckor senare men det är iaf inte svullet och ömt längre. Letar nu efter en vacker sång som min systerdotter kan sjunga i kyrkan, en DJ som inte kostar massor och funderar på bordsplacering, sånghäfte med presentation av alla gästerna och när det är lämpligt att proviantera ädlare drycker.

Precis efter midsommar köpte vi en pool som har tjänat oss mycket väl hela sommaren. Hoppas den överlever vintern så vi kan njuta av den nästa sommar också :-P

När det har varit så varmt i sommar har vi legat på madrasser i vardagsrummet, innanför en öppen altandörr. Enda sättet att få lite sömn... :-)

Har inte sytt något på hela sommaren, det är för varmt i syrummet. Däremot har jag stickat på tåget, både en varm krage, fler handledsvärmare och håller nu på en virkad sjal i underbart blåklintsblå pälsull.

Har införskaffat en vacker lampskärm till uterummet, någon gång blir det kanske att jag monterar en lampa i den också... Helst innan höstmörkret slår till :-P Planerar att plantera rosen och kantgräva gräsmattan idag, håll tummarna för att jag har ork när jag kommer hem :-)

Skaffade ny glasögon förra veckan, nu har jag snygga repfria glasögon + solisar med styrka.

Var på teater, har sett både Gröna hissen på Fredriksdalsteatern (där jag även köpte rosen) och Markurells i Wadköping på Marsvinsholm. Riktigt kulturell sommar känns det som.

Det är ungefär det jag har gjort i sommar, förutom att jobba då. Nu framöver kommer det förmodligen bli mycket planerande inför bröllopet, känns som det är massor att göra. Har även lovat min äldsta systerdotter att jag skulle sy en klänning till henne som hon skulle ha på bröllopet. Lapptäcket är fortfarande inte färdigt och det ligger en sommarklänning utklippt och väntar... Fullt upp med andra ord! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar