torsdag 10 september 2009

Snart 2 veckor

Nu har vi snart bott i huset i två veckor och det är nästan 2 veckor kvar till inflyttningsfesten. Känner mig inte direkt stressad, men det kommer nog så småningom. :-P Mer och mer saker kommer på plats hela tiden, inte tack vare mig utan tack vare min underbare sambo som både står ut med mig och orkar flytta/lägga golv. Golvet lägger han dagtid och kvällstid tar han hand om mig. Har varit riktigt trött och sliten denna veckan och därmed inte varit på mitt allra mest strålande humör. Har nämligen ett problem på jobbet. Nästan varje morgon står de som jobbar med GC (mina närmaste kollegor) och tar ett litet informellt snack om lite problem de har, var de gjorde i helgen (eller kvällen innan) och hur de ska lägga upp dagens arbete. Detta gör de ca en halvtimme efter jag har börjat, så jag är igång med att metylera eller integrera och märker oftast inte att de samlas förrän efter ett par minuter. En effektiv ljudvägg runt min arbetsstation gör inte samtalen lättare att upptäcka. Problemet detta skapar är att jag känner mig utanför och överflödig, de står alltid på andra sidan ljudväggen och märker knappt om jag faktiskt skulle upptäcka mötet och gå dit. Detta gör även att jag missar en massa information som jag kan ha nytta av i mitt arbete. Inte bara rent arbetsmässigt, utan även annan information som var de kommer att vara under dagen. Kan vara bra att veta när folk ringer och frågar efter dem, då jag har fått i uppgift att vara telefonsvarare. Känner mig lite som ett fån när jag inte vet var de är. Så frågan är: vad kan jag göra åt denna situation? Vill inte låta som en klimakteriekärring utan fixa det på ett snyggt och professionellt sätt. Någon som har ett bra förslag?

Åter till inflyttningsfesten. Melj med inbjudningar kommer att skickas ut troligen idag. Kommer det inte någon och ni är sugna på att komma, hör av er. Antingen har vi inte skickat iväg dem än eller så har dr alzheimers varit framme. Samma om det är något ni undrar över. Har börjat fundera på vad jag ska bjuda på, har lite idéer. Men jag skulle vilja att festen stannar kvar och inte utvecklar sig till en förfest, detta blir lite första gången alla vänner i Kristianstad får träffa de från Eslöv och så. Tyvärr kommer inte en kompis från Stockholm, men hon kommer ju till bröllopet. :-) Vad ska man hitta på för att förhindra utvecklingen? Tar tacksamt emot förslag. Ni får även gärna ta med utespel, det äger vi inga och jag tror det kan vara ganska trevligt med lite sysselsättning. Har funderat lite på att göra en tipsrunda med frågor om alla festdeltagarna, men jag tror det kommer för många för det, blir en vääldigt stor tipsrunda då :-P Som sagt, tips och idéer mottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar