tisdag 8 september 2009

Tisdag...

och jag är riktigt trött. Gick upp halv 5 idag, som jag egentligen brukar men den senaste veckan har jag sovit lite längre och tagit bilen till jobbet. Skulle egentligen börja ta tåget igen igår, men min klocka kände inte för att ringa så jag vaknade inte förrän strax efter halv 7. Jag börjar jobba 7. Var lite stressad, tur att vi har flex på jobbet så det gjorde inte så mycket att jag hamnade bakom en traktor mellan Norje och Mörrum. Men jag var helt slut när jag kom hem, gick inte från jobbet förrän vid fem, sen handlade jag på vägen hem så jag var inte hemma förrän efter sex.

Annars går golvläggningen bra, sovrummet är nästan färdigt. Sambon ska spara det sista till helgen när Byggare Bob och hans lärling kommer tillbaka. Han har gett sig i kast med allrummet nu, men ska byta metod till en som inte ger så mycket spill. Hoppas det kommer att gå bra. :-) Alla tapeter är uppe, det kommer att bli SÅ snyggt när allt blir färdigt. Hoppas det blir snart, börjar bli lite trött på att sova i matrummet och har kläderna en våning upp. Blir mycket trappspring på morgonen :P Den ende som inte verkar helt nöjd är Oskar. Han vill ta en lite kvällspromenad på kvällen, utan koppel, men det får han inte för vi vill inte att han ska bli påkörd. Dessutom tror jag han har blivit van vid att ha kompisar att leka med. Under veckan har både Miss Månsson (katt) och Skorpan (hund) varit hos oss och lekt med Oskar. Nu stryker han runt i huset och ska klappas och uppmärksammas hela tiden, precis som han kände sig övergiven. Hoppas det går över, annars får vi ju skaffa en kompis till honom men det känns lite sent nu. Får se hur vi gör. Bara vi blir färdiga med renoveringen snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar