måndag 29 juni 2009

Nya möbler

Återigen har det varit helg, vilket betyder att vi har tid att tänka på huset! Åkte på loppmarknad i lördags, var evigheter sen och vi var båda två sugna. Var inte så stor som vi trodde, men vi fyndade lite udda glas iaf. Tänkte de kunde vara bra att ha till inflyttningsfesten; de håller bättre än plastglas och skulle de åka i golvet gör det inte så mycket, bara att sopa upp och slänga! :-)

Sen bar det av söderut på poolparty! Älsklingen badade, men jag var så trött att jag vilade på syrrans säng istället. Var för ovalighetens skull vackert väder, det brukar vara kallt och regnigt när hon har poolparty. Typiskt nog så krockade det med kompisar som flyttade söderut, annars hade vi kunnat ebjuda oss att hjälpa dem att flytta. Men men, poolpartyt gick först :-) Tror inte riktigt vi var nöjda med loppisandet, för när syrran sa att de skulle på loppmarknad på söndagen bestämde vi oss för attt hänga på och se om det fanns lite billiga dörrar (i bygghandeln kostar de över 1 000 med karmar!) Hittade inga dörrar, däremot hittade vi matsalsmöbler till huset. Trodde inte riktigt att vi skulle hitta det på en loppis, men de var riktigt fina och vi fick de till ett bra pris. Betalade 1 200 för ett bord med två iläggsskivor, fyra stolar som vi kommer klä om, samt en skänk och ett skåp. Så nu ska älsklingen träna så att han orkar flytta dem, de är i massivt trä så de är en aaaning tunga. För tillfället står de hemma hos mina föräldrar, de är ju inte hemma så mycket i lägenheten över sommaren så det stör inte om de står i vardagsrummet :-P Vi var snälla och gjorde en gång fram till balkongen så hon kan komma ut och vattna blommorna :-)

Men nu tror jag vi är nöjda med loppisandet, har satt köpstopp på mig själv.

Ska till tandläkaren idag, egentligen skulle jag dit nästa vecka men de ringde och ändrade tiden. Så ikväll ska de dra ut en tand, håll tumarna för att det går bra. Är lite nervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar