tisdag 11 augusti 2009

3 veckor!!

Nu är det bara ter veckor kvar! Fick mejl från mäklaren igår, är dags att prata med banken och fixa den där miljonskulden... Den mindre roliga delen av husköpet :-/ Har inte packat en låda på evigheter, tur att vi började så tidigt som vi gjorde, annars hade jag varit riktigt stressad. Lite irriterande att jag nog inte kan ta ledigt när vi ska renovera, de andra på jobbet kan ju ta ledigt veckan innan och efter, så varför kan inte jag? Är ju jag som förlorar på det eftersom det blir obetald ledighet. Jaja, tur att vi har kompisar som gärna hjälper till med renoveringen och en familj som hjälper till med flytten. Känns bara lite konstigt att inte kunna hjälpa till.

Var lite duktig på kalaset i lördags, delade alla kakor med älsklingen och lyckades hålla mig ifrån att ta en extra muffins "bara för att det är så gott". Lite stolt över mig själv! :-) Blev dock ingen promenad, hade riktigt ont i magen. Gav Lina en prenumeration på Kamratposten, tyckte själv att det var en bra tidning när jag var i den åldern. Hon har ingen aning om att tidningen ens existerade, så hon blev inte så värst lycklig, mest konfunderad. Hoppas att hon blir lite gladare när tidningen kommer. Bästa presenten fick hon av lillebror med flickvän. Ett Wii med extra kontroller! Det blev hon överlycklig för. Han är generös, min lillebror när han har pengar. Det kommer att bli ett välanvänt spel tror jag.

I söndags åkte vi till Malmö för att titta på ytterligare ett golv och samtidigt passa på att hälsa på älsklingens mor. Govlet var identiskt med ett av de golvprov vi redan har, men inte en av de vi vill ha. Så det lutar åt att vi köper det från Slovakien om frakten inte är för dyr. Hoppas bara att det går bra.

Igår var jag hos tandläkaren, drog ut ytterligare en visdomstand. Så nu har jag två kratrar i munnen som ska hållas fria från matrester. Gick mycket fortare den här gången, bara 20 minuter. Har även mindre ont denna gången, behöver inte knarka värktabletter den här gången känns det som. :-)

1 kommentar:

  1. Har ju hänt förr att du inte kunnat närvara vid din egen flytt.../lotta

    SvaraRadera