fredag 7 augusti 2009

Fredag

Så har det blivit fredag igen. Härligt! Helgen har börjat bra, har redan ätit 2 tårtbitar. Slurp! Riktigt känner hur grädden sätter sig på magen och fläskar till den ännu mer. Men det var det värt, får ut och gå en stor runda i helgen. Är kalas i helgen, ska fira min äldsta systerdotter och tillika gudbarn som fyllt 12. Grattis grattis :-) Hoppas hon tycker om presenterna. Enda nackdelen med kalas är att det serveras en massa goda kakor, helt omöjligt att motstå! Tror jag är svagare för kakor än godis. Varför ska det vara så svårt? Är ju inte ett dugg nyttigt! Ofta blir det så att jag innan fikan bestämmer mig för att idag ska jag bara ta en kaka/bulle och skippa de andra sorterna. Men sen ser man dem. Tänker fortfarande att jag bara ska ha en... men när den är slut tänker jag att jag bara ska smaka på den också, alla andra tyckte ju att den var så god... och plötsligt har man ätit en av varje och sitter och funderar på om man ska ha en bulle till... Suck. Samma sak varje gång. Dumma mage!!!

Ska även till Malmö på söndag. Ska hälsa på älsklingens mor och titta på lite mer golv. Men nu börjar det dra ihop sig till att bestämma sig. Hade varit skönt om golvet i Malmö är fint, så slipper vi oron med att beställa från utlandet. Kan ju ta lång tid för gods att komma fram, men jag har hört mycket gott om företaget så jag är inte orolig för om vi behöver reklamera något.

Är sugen på att vara social ikväll, någon som är sugen på att umgås med mig? Får se om jag hittar nåt. Annars hittar jag väl på nåt själv... packar en låda eller når annat skojigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar