onsdag 26 augusti 2009

Länge sen sist

Var ett tag sen jag skrev sist, har varit mycket jobb på senaste tiden. Nu är det bara 6 dagar kvar till huset är vårt! Allt börjar så stilla falla på plats. Var irriterad ett tag för att jag inte kunde vara ledig och hjälpa till med renoveringen, men nu har jag accepterat faktum. Är inte lönt att gå och drömma om omöjligheter. Tur att jag har en snäll familj som ställer upp för mig, både pappa och svåger tar ut semester för att renovera till oss och resten av familjen kommer på helgerna för att flytta. Sen har vi ju alla underbara vänner som anmält sig frivilligt. Blev riktigt glad när jag fick höra hur många som vill hjälpa oss. Tack, tack.

Var i Göteborg i helgen, var riktigt trevligt. Vi har länge funderat på att göra Göteborg på vårt sätt, dvs inte sitta på en kökssoffa en hel dag och titta på när värdarna sitter på facebook utan faktiskt uppleva något. Så vi hade bokat ett hotell mitt i centrum och sedan shoppade vi och turistade tills vi var helt utmattade (nästan iaf). Tror jag har sett mer av Göteborg denna helgen än jag har gjort på de andra sammanlagt. Känns nästan så. Men det finns ändå massor kvar på listan! Funderar på att göra om det nästa år, men lägga det ett par veckor senare och kanske utöka med ett par dagar till. Då kan man tex ta Liseberg en vardag och slippa stå så mycket i kö. Får se hur min arbetssituation ser ut då, är mycket som beror på det.

Ikväll är det spelkväll och imorgon är det intropub. Ser jag fram emot :-) Sen till helgen ska vi packa köket. Kan undra hur många lådor man kommer upp i? Hmm... Något att fundera på :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar