måndag 5 april 2010

Nymålat

Nu har vi äntligen målat om här! Vardagsrummet är jättemysigt med sin gröna färg och har nu en mycket lugnare atmosfär. Blev till och med bättre än jag trodde det skulle bli! :-D
Hallen är nästan klar, har bara bakom akvariet kvar. Det tar vi när vi byter vatten i akvariet, måste tömma ut lite, annars går det inte att flytta på... Nu har vi en ljus och luftig hall, men en ytterdörr som inte skär sig mot väggarna. Helt underbart!

Har njutit rejält av påsken, fyra dagar - känns lite som semester! Inga tidiga mornar, inget jobb, bara ta det lugnt. Vill ha mer!!! Längtar till juni och jag ska ha "riktig" semester... Har passat på att plantera om tomaterna, chilin och paprikorna. De grodde så himla snabbt att jag kastade ut dem i uterummet så de inte skulle dra iväg alldeles. Tomaterna tålde inte det riktigt, men de som överlevde blev kraftigare och ser nu hälsosamma ut. Var kanske lite tidigt för paprikorna, men jag vill ju ha växthuset till andra växter nu! Bara det slutar regna så jag kan tömma tråget i rabatten. sen ska jag så nya saker... Hihi, gillar att ha en trädgård som jag kan fylla med massa spännande saker!

1 kommentar:

  1. Så du har blivit med hus!! Grattis. Nu äntligen utesäsong. Just nu har jag ställningsbyggare runt hela huset. De har fått stränga order att inte vika en endaste liten gren på mina vackra rosbuskar. De har stått där sedan sent 40 tal och blommar ända in i oktober!!!

    SvaraRadera