fredag 30 april 2010

Valborg

Idag anser många att våren officiellt är här och man nu kan gå barfota i skorna. Dessa brukar vara samma personer som sedan står och huttrar och nästan får frostskador på fötterna när de står vid majbålet... :-P Många tonåringar testar alkohol för första gången och cykelstölderna ökar med 300 %. Många ser idag som ett bra tillfälle att ta fram grillen för året och festa.

Själv har jag inte firat valborg på sex år, kommer inte göra det i år heller. Istället ska jag köpa en vacker bukett blommer och hälsa på min bror. Hoppas på vackert väder så han kan se och njuta av blommorna. Han dog nämligen idag för sex år sedan och ligger på kyrkogården. Saknar honom fortfarande, den känslan kommer nog aldrig att försvinna. Han är min storebror, som en fartdåre körde ihjäl. Fartens berusning förändrade hela min familjs liv för alltid.

Så tänk på det när ni är ute idag: ta det lugnt, det är bättre att komma sent än inte alls! Och ta hand om varandra, man vet aldrig när tiden tar slut. Tänk inte att ni ska höra av er sen, för sen kanske aldrig kommer, det är här och nu som vi kan påverka! Berätta för era nära och kära att ni älskar dem. Och njut av livet!

1 kommentar:

  1. usch och fy... en stor storkram till dej! hoppas att varma minnen värmer mer än brasorna.

    SvaraRadera