torsdag 11 februari 2010

Intressanta samtal

Pratade med Martin igår, skojade och sa att jag skulle slarva med preventivmedlen och inte berätta något om det förrän han satt där med barnet i famnen. (vi hade skojat om det på jobbet) Först tyckte han att jag var lite elak, men sen kom han fram till att han nog skulle tycka det var ett bra initiativ av mig. Inte för att jag tänker göra det, men iaf... Tycker han är stark som tänker igenom galenskaperna jag kommer med och försöker sätta sig in i situationen innan han kommer med ett svar. Han är så gullig, min gubbe :-)

Pratade även lite om bröllopet, måste skriva under kontraktet och skicka det idag! Då sa han att jag måste tycka han är jobbig, varje gång jag pratar om bröllopet suckar han djupt... Men jag förstår honom, det är en stor sak att gifta sig och festen kräver en massa planering och energi... det är en sak vi inte har allt för mycket om för tillfället. Är fortfarande lite galet och ofattbart, igår var det precis 8 månader kvar! Det verkar som vi är de första att gifta oss i bekantskapskretsen, har inte hör någon som har kommit så långt i planerna som oss. Det gör det ju lite extra nervöst, men samtidigt extra kul. Hoppas att det går bra, har ju egentligen bara en stor sak kvar att fixa, nämligen vigselplats. Är ju fortfarande sugen på att gifta mig utomhus, kommer bli mycket platsletande i vår... :-P Sambon har iaf hittat en marskalk som även vill fixa svensexan till honom. Kul att han nästan bestämde åt sambon att det var han som skulle fixa svensexan. Hoppas min brudtärnor är lika sugna och entusiastiska, så att de inte gör det bara för att de inte vet hur man tackar nej till ett sånt uppdrag.

1 kommentar:

  1. Ursäkta? "men sen kom han fram till att han nog skulle tycka det var ett bra initiativ av mig."
    Nu har vi nog misstolkat varandra :)

    Puss!

    SvaraRadera