onsdag 17 februari 2010

Snabbis

Sitter och väntar på att ett prov ska köra klart, tänkte jag kastar in ett snabbt inlägg så får vi se om det blir ett längre sen. Har inte riktigt haft tid att uppdatera om helgen ju :-)

Var på infomöte om Camp in camp som de ska ha på Jamboreet nästa sommar. Det är 16 månader kvar, men planeringen är redan i full gång! Jag jobbar som kontaktperson till de kårer som vill anordna Camp in camp. Kan förklara mer senare. Var mycket intressant, men det var en tanke som slog mig där på mötet: Hur ska jag ha tid med detta?? Jag kommer ju inte hem förrän halv 6, har ju inte tid att besöka kårer i veckorna... Hoppas de accepterar att jag kommer på helgerna. Sambon var och tappade öl och sedan satt de på kvällen hemma hos mästerbryggaren och drack öl och diskuterade bryggning. Detta tyckte jag inte lät så intressant, plus att jag var trött så jag stannade hemma.

I söndags fyllde den kära sambon år! Han tyckte att presentskörden var lite liten, men han var glad åt de han fick. Satt mest i soffan och mös och tittade på Dr Who. Mysigt!

Det är mycket födelsedagar som händer nu, tror vi har 7-8 födelsedagar i februari (exkl. vänner) så det blir lita att tänka ett varv extra så det inte springer iväg och kostar en massa pengar. Detta utan att födelsedagsbarnen bara får en liten skitsak som de egentligen inte vill ha. Blir att man syr och stickar lite om man känner att det skulle kunna uppskattas. Tror jag har koll på de flesta, håller på att tillverka lite. Hoppas bara att jag hinner färdigt, det jag håller på med nu är lite speciellt....

För övrigt är jag sur på min bil. Däcken håller på att trilla i bitar, vet inte om två av dem håller hela denna vintersäsongen. Är en stor utgift som vi inte räknat med, kommer det en till vet jag inte om vi klarar av att spara ihop till bröllopet, vilket är lite dumt - eftersom vi redan bokat lokal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar