onsdag 10 februari 2010

Mot ljusasre tider

Våren nalkas och dagarna blir ljusare... igår var det till och med ljust när jag kom hem! (Någorlunda iaf) Även fast det inte märks på marken går vi mot varmare och ljusare tider. Nu tänker ni säkert: ännu en som inte tycker om snön, men där har ni fel! Jag tycker snö är kul och jag har absolut inget emot det. Tvärtom, tycket det har varit kul med en "riktig" vinter. Dessutom har snön reflekterat det lilla ljus som finns under vintern och har därmed motarbetat min vinterdepression. Så snö är bra! Men det är ändå skönt att kunna vara ute när det är ljust även i veckorna. Om ett par veckor börjar snödropparna titta upp genom snön och fåglarna kvittra i buskarna. Älskar det, man riktigt känner hur livsandarna tar djupa andetag och sträcker på sig. Solen värmer trötta och stela kroppar och får dem att leva igen. Våren är ett löfte, ett hopp om en skön sommar. På sätt och vis är våren härligare än sommaren.

Annars då? Händer inte speciellt mycket just nu. Sitter och stickar på tåget, det är mina heliga 45 minuter. (Ska lägga upp bilder på dem på sybloggen, väntar bara på lite bättre ljus, blir inte fina när man fotar dem i mörker.) Sen kommer man hem, äter och sen är man redo för sängen. Hemma har vi haft problem med akvariet en längre tid. Trodde fiskarna hade blivit angripna av alger eller bakterier, men det har visat sig att vi har lika exotiska sjukdomar som fiskar. Är inne på tredje läkemedlet nu, hoppas att det hjälper. Är sugen på att bygga upp akvariet igen nu, det har varit ganska fiskfattigt nu ett tag eftersom fiskarna har dött en efter en. Förhoppningsvis är det slut med det nu, men man vet aldrig.
Har lite att göra på jobbet idag, sitter och tar det lugnt... Kan man stressa på arbetstid kan man varva ner på arbetstid resonerar jag idag. Hade väl egentligen kunnat städa, men det kan jag lika bra ta imorgon eller på fredag när jag städar i alla fall. Känner att jag mår bra av att ta det lugnt.

Sambon fyller år på söndag, och jag funderar lite på hur jag ska fira honom... Tror han hade uppskattat tårta på sängen och så, men vet inte om jag kommer att vara så pigg. Lite synd, han är så underbar mot mig, sjöng för mig på min födelsedag och allting. Han är värd så otroligt mycket för mig! Något kalas har vi inte tid med, helgerna är fullbokade hela mars och halva april. Kanske grillfest till sommaren? Hmm... Vi får se.

1 kommentar:

  1. SV: haha, ja =) ewa satte igång med det redan igår, för säkerhets skull =)

    SvaraRadera