måndag 25 maj 2009

SF

Har SF (sambofritt) igen. Sambon är på kurs i Nyköping, har inte en aning om vad det är han ska lära sig nu. Själv går jag och längtar efter en semester, tycker det är snart på tiden, har inte varit ledig sommartid på drygt 9 år! Kommer inte att hända i år heller, tycker inte om att vara vikarie. Ge mig fast jobb!!!!! NU!!! Tycker inte om att sambon är borta så mycket nu. Hade varit ok om det bara varit vid ett tillfälle, men det var inte så länge sen han var på Gotland, nu är han i Nyköping till på onsdag kväll och på måndag åker han iväg på Sweden Rock. Är jätteglad för hans skull, han har sett fram emot både Gotland och Sweden Rock... Men när är det min tur? Han tar hela "ha roligt"-budgeten, är knappt hemma och själv sitter jag här och funderar på om jag verkligen har råd att gå till tandläkaren... Han planerar att lägga alla sina skattepengar på en mediadator som han drömt om jättelänge och jag känner att ska vi ha råd att lägga nytt golv får vi ta mina skattepengar till det. Vet att jag är orättvis, men jag vet inte ens om jag kommer få tillgång till den media som kommer finnas på den mediadatorn! Tog en jäkla lång tid innan jag fick tillgång till servern dit han sparat all den musik jag bett honom ordna till mig. Känns jobbigt att inte våga drömma om något eget... Försöker spara, men alla andra står och drar i pengarna. Ska bli skönt med en spa-dag på lördag, tror verkligen jag behöver det. Men en dag känns lite fjuttigt i jämförelse med sambons två veckor... Men, men... det är väl bättre än ingenting. :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar