söndag 17 maj 2009

Söndag...

Skönt med en söndag hemma, var riktigt länge sen. Funderade i morse på om jag skulle vara duktig och städa lägenheten eller bara slappa och ta det lugnt... Oskat löste det problemet med att kräka på golvet, så det var bara att börja städa. Tack kattfan! För att kunna torka upp allt måste jag först dammsuga och för att kunna dammsuga måste jag plocka undan allt på golvet och då måste jag först plocka undan all tvätt... Lång lista. Satte på tv:n under tiden jag pysslade för att se om det var något annat bidrag som kom i närheten av norges bidrag... var det ju inte. Men det är faktiskt helt ok bakgrundsljud när man skurar badrummet :-) Lite intressant är ju att jag bara hört norges bidrag före tävlingen (förutom sveriges) och det var det som vann! Men han har förtjänat det, låten var grymt bra och framförandet hörde ihop med låten och framhävde den, lite ovanligt i dessa sammanhang :-) Och jag har en renare lägenhet (finns inga damråttor, men går fortfarande att städa mer)!

Nu har jag precis varit och handlat lita mat för pengar vi inte har. Tänkte sambon skulle uppskatta lite nyttig mat som omväxling. Men lite irriterande att jag måste kolla hans blogg för att få nån tidsuppfattning om när han kommer hem. Visserligen är han trött, men lite kan han väl tänka iaf! Eller är det jag som ställer för höga krav nu igen? Jaja, han kommer om 2 eller 4 timmar, beroende på när bussen är i Ronneby. Kommer han till 8 får han varm mat, kommer han senare har jag gått och lagt mig. :-)

1 kommentar:

  1. Jag tror att det alltid går att städa mer, för har man väl städat så flitigt så måste man typ börja om för det tar sådan tid :P

    SvaraRadera