torsdag 28 maj 2009

Semester!

...Är något jag inte får i år heller. Har nu kommit upp i 9 år utan möjlighet att ta ut semester. Börjar bli riktigt jobbigt. För att göra det ännu värre går alla omkring och pratar om semester, hur sommarvikarierna ska jobba osv. Detta är ju ingenting jag kan säga något om, för det är så situationen ser ut när man är vikarie. Och jag kan ju inte säga till dem att sluta prata, drömma och planera bara för att jag inte mår bra av att höra det. De är ju i sin fulla rätt att drömma och planer a måste de ju. Dessutom ska man ju a så förbannat TACKSAM hela tiden att man iaf har ett jobb! Hur lätt är det att vara tacksam och glad när alla runt omkring en (och då menar jag ALLA) ska ha semester och planerar massor? Känner mig trött... på allt

2 kommentarer:

  1. Kan trösta dig med att jag "bara" ska ha 3 semesterdagar i år... blev inte riktigt som jag drömde förra sommaren :P

    SvaraRadera
  2. Huuruuu... det finns MASSOR av folk som inte har semester. Nu är du så där bitter ;)Jag har själv inte haft semester på 6 år men antar att vår tid kommer med!! So keep up, din tid kommer!!

    SvaraRadera