onsdag 22 juli 2009

5 veckor och 6 dagar!

Igår var det 6 veckor kvar till vi tar över huset!! WOHO! Längtar jättemycket!

Är dock inte riktigt koncentrerad på huset just nu. Min höggravida kompis har inte varit på msn eller bloggat på två dagar... Undrar om det är dags nu, eller om hon bara har annat att göra? Väntar med spänning :-P Tänker dock inte ringa och fråga henne om det har blitt nåt, är ganska säker på att jag kommer få reda på det när knyttet tittar ut.

Nu när jag ändå skriver, så var helgen väldigt trevlig. Var på Fredriksdalsteatern i lördags och såg Lorden från gränden. Så fantastiskt rolig! Och tur med vädret hade vi också :-) Vi fundera på att åka dit igen nästa år... I söndags gick vi på bio med min käre broder och hans flickvän. Även det mycket trevligt. Filmen är ungefär som recensionerna säger, en transportsträcka till de sista två filmerna (de delar upp sista boken i två filmer). Lite jobbigt att de inte följer böckerna, speciellt när de utelämnar vikitga saker. De har dessutom lagt mer tonvikt på relationer än böckerna. Men annars är filmerna bra gjorda och har man inte läst böckerna tror jag man är nöjd när man går därifrån.
Annars har vi bara packat i helgen. Fyllde alla lådor i lördags, så vi åkte till en kompis och lånade en massa av dem. Kommer ändå att behöva köpa en hög till, kommer krävas till köket. Känns ibland som vi har startat lite väl tidigt med att packa, men vi har bara en ledig helg kvar innan vi flyttar. Med andra ord, inte mycket tid kvar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar