torsdag 9 juli 2009

Sömnig

Är jättetrött idag. Sover visserligen bättre med öppet fönster, men ljuset väcker mig så tidigt att jag knappt får mer än fem timmars sömn per natt... och jag vill nog gärna ha närmre åtta. Har dessutom lite att göra på jobbet idag, så det finns inte riktigt nåt som håller mig igång. Kommer bli en lång dag...

Tvättade igår. Hade inte så mycket att göra på jobbet igår så jag gick lite tidigare så jag skulle kunna börja i tid för ovanlighetens skull. Vad fick jag för det? Precis när tåget rullade in på stationen i Kristianstad öppnade himlen sig. Fick cykla hem i värsta åskskuren! Tror det gjorde mig ännu tröttare, ville bara krypa ner i sängen men istället fick jag släpa mig ner i källaren och börja tvätta. Längtar innerligt efter tvättmaskin! Martin hjälpe till med att få upp tvätten och det var skönt. Tror inte jag hade orkat gå ner själv de sista gångerna så trött jag var. Han var dessutom så gullig så han la över hela säsong ett av Doctor who på min telefon, så jag skulle kunna titta på det på tåget. Låter kanske inte så gulligt, men jag tycker det var det.

Pratade med min mamma igår. Verkar som Micke försökt ta kontakt igen. Den här gången via Pers nya flickvän, som tydligen är mottaglig för andar. Är först gången han har försökt kontakta någon utanför familjen om man inte räknar det medium mamma har gått till ett par gånger. Var lite uppskakande att höra, men samtidigt lite tröstande. Vet att han ser efter oss så att vi har det bra. Känns lite tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar