måndag 13 juli 2009

Illa...

Kollade kontot i fredags... hade 2 kronot kvar. Fick en liten chock, hur hade vi kunnat spendera två löner till den 10:e??? Var tvungen att göra ett kontoutdrag för att se vart allt tagit vägen och då var det inte lika konstigt längre... Tandläkare, beställning på nötkött, resa till Göteborg, teaterbiljetter, matsalsmöbler och trädgårdsstolar... Summa: strax över 8 000. Men vi bestämde iaf oss för att vi inte skulle köpa mer denna månaden. Det höll till lördag eftermiddag...
I lördags var vi i Malmö för att kolla på golv. Hade hittat ett bambugolv på nätet som jag tyckte såg snyggt och häftigt ut. När vi såg det i verkligheten kom vi fram till att det var ännu snyggare än på bild. Nackdelen är väl då att det koste nästan 600 kr/ kvm. Tror vi får ta ett rum i taget, för vi blev båda helt kära i golvet. Vi har ett par ställen kvar att titta på, tror vi kan beställa det från Stockholm för typ 400 kr/kvm. Men det var inte det som var brottet mot köpstoppet, vi åt lunch i Malmö och efteråt gick vi en liten runda. På Gustav Adolfs torg kunde man prova MBT-skor, så Martin som varit sugen på att prova dem efter att jag trivs så bra med mina stannade till där. Han blev ännu mer sugen så vi knatade iväg till butiken där han köpte ett par som inte var på rea. Klart brott mot köpstoppet, men eftersom det var för skattepengar så räknas det inte sägern Martin.

Jaja, på kvällen åkte vi till en av Martins kompisar och spelade lite guitarhero och tittade på film. Var ganska trött, så jag somnade nästan direkt filmen startade. Enligt Martin så har jag nog inte missat så mycket, verakde inte att vara min typ av film.

I söndags tog vi det bara lugnt. Slappade på soffan hela dagen. Najs :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar