fredag 27 mars 2009

Äventyret går vidare

Har inte kommit längre på köksbordet egentligen men har varit runt halva stan och letat ny pensel...Hade ju glömt att köpa penseltvätt så penseln var en aaaning stel nu. Tänkte: jag lånar sambons cykel och cyklar till byggmax, de borde ju ha allt jag behöver. Det är bara ett par saker med hans cykel som jag inte gillar: den har varken pedalbroms eller pakethållare! Så jag började självkart cykelturen med att cykla skrikande rakt in i staketet!
Iaf, iväg till byggmax och lite trevlig shopping. Men nej, de hade ingen penseltvätt. Vidare till Haraldnyborg...samma resultat. Tur att jag iaf hade varit i djuraffären, de hade vad jag skulle ha där. Kände mig ändå lite uppgiven, så jag ringde till sambon och frågade om han kunde leta reda på en affär som sålde både penslar, penseltvätt och en färgskrapa. Han kom ihåg att Woody ligger i närheten så jag begav mig på det hållet. Halvvägs dit låg Mias färg! Super, de har allt, tänkte jag och så gynnar jag en liten aktör på marknaden också! Efter ett lyckat inköp vände jag kosan hemåt.
Kom dock bara till Kvantum, har varit jättesugen på frukt ett bra tag. Köpte även lite annat som var bra att ha: shampoo, duschkräm och balsam. Fick ett litet problem när kom ut till cykeln: väskan var full och ingen pakethållare! Lassade den tunga kassen på styret och höll på att vingla rakt ut i gatan... Ledde cykeln över gatan och fortsatte vingla hemåt med ena foten under kassen så den inte skulle trassla in sig i hjulet. Om jag träffade någon jag känner ber jag om ursäkt, jag var fullt upptagen med att få hem allt i brukbart skick...

Men lite tur hade jag! 10 minuter efter jag kom hem kom det en hadelskur. Glad jag missade det. :-) Men tydligen har vi ett känsligt billarm på parkeringen...

Ledsen Sandra... glömde förebilderna, men du har iaf sett borden. Skabbiga, slitna och repiga.

1 kommentar:

  1. Du är grymt duktig. Hade själv aldrig pallat hålla på och fixa till ett bord sådär. Hade nog hottat det och åkt iväg och köpt ett nytt. Men bra att du har orken iallafall :)

    SvaraRadera