onsdag 4 mars 2009

Saxen glöder...

För inte är det symaskinen. Fick ju lite panik igår, tänk om jag tagit på mig för mycket... Så idag körde jag ner till min underbara mamma som hjälpte mig diskutera fram lösningar och sådant. Fick även hjälp med att lägga ut mönsterbitarna och klippa till ylletyget. Klippte även till kjolen, men den känns inte lika komplicerad så den får vänta lite. Har iaf kommit en bit på kappan. Har sytt alla bitar som sitter runt om, ska "bara" plocka bort träden vi tråcklade med så vi kunde prova passformen... Har sytt i den ett par hundra gånger känns det som. Men men, nu är det bara fyra trådar kvar innan vi kan ta tag i krage och ärmar. Foder släpper jag för tillfället, tar det efter lördag... Går bättre än jag trodde, men det är troligtvis för att jag har underbara mamma i närheten som stöttar.

Fick ett samtal idag, är tydligen inte bara jag som är ute i sista minuten... En annan kompis som också ska till samma fest ringde och frågade om jag kunde sy lite åt henne. Som tur var bara en sjal, så jag tror jag hinner med det till henne... Vem behöver sova?

1 kommentar:

  1. Ute i god tid?? Inte jag heller. Men tror iaf att vi har material hemma. Ska bara rita ut ett mönster och sedan sy :P för det tar ju ingen tid som jag inte har.

    SvaraRadera