söndag 15 mars 2009

Duktig!

Känner mig riktigt duktig idag! Var hos min kära syster och hjälpte till med bygget av nya rum på vinden. Var första gången vi var där och hjälpte till, har varit en massa i vägen tidigare. Jag bar spånskivor och satte upp fuktspärren, blev riktigt snyggt om jag får säga det själv :-) Tränade lite på att spika också, behöver nog träna lite mer på det... Tycker vi har kommit ganska långt på rummen nu, men vi var ju också många som hjälpte till igår. Känner mig lite mör i ryggen idag...

Idag har vi suttit och planerat programmet för scouterna under våren, kommer ha pirattema eftersom vi ska på piratläger i sommar. Idéerna flödade högt, blir det som vi har tänkt oss kommer scouterna få det kanonkul! Tänkte att de flesta säkert kommer att söka inspiration från typ pirates of the carribean, men vi tänkte spana in pippi i söderhavet. Roligare sjörövare där, de är inte besatta av rom - för dem är pankakstårta bättre! :-)
Har en lista över rekvisita som jag ska försöka hitta under våren... nån som har en liten kanon, sabel, romtunna, musköt eller något annat piratigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar