torsdag 26 mars 2009

Inget köksbord...

Har inget köksbord för tillfället, håller på att slipa ner ytan på det. Tur att man iaf har ett soffbord att äta vid. Men det går framåt! Igår tog jag bussen över halva stan för att köpa mer slippapper. Visste inte om det var något jag kunde hitta i vilken byggaffär som helst, vissa har jobbiga speciallösningar som bara passar deras maskiner. Som tur var låg affären som jag visste sålde black and decker ganska nära bussen, så jag inte behövde gå halva vägen som man måste göra till vissa affärer. Saknar Kakan. Var faktiskt riktigt trevligt att gå runt och titta på verktyg och känna doften av obehandlat trä, personalen var riktigt trevlig också - inte som vissa som frågar om de kan hjälpa till med en underton av: vad f*n gör du här, du hör inte hemma här för du kan inget. Funderade på om jag skulle köpa en värmepistol så vi kunde ta hand om soffbordet också. Ni som har sett det vet att det är i desperat behov av en upprustning. Bestämde mig för att vänta till helgen och sno mammas istället. Var ganska tur, för sambon lånade en av en kollega på jobbet.
Har planer på att båda borden ska vara färdiga till påsk, när vi blir invaderade av bordens förra ägare (min familj). Tror vi hinner, är nästan färdiga med köksbordet, bara kanterna kvar på skivan. Funderar på om vi ska ta benen också, får se hur vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar