måndag 2 mars 2009

Sköna söndag

Var ett tag sen jag bloggade sist, har tydligen varit så aktiv på datorn att en av våra vänner blev lite orolig när hon inte sett av mig på fyra dagar. Kändes rätt gott i magen att nån saknar en när man inte orkar blogga. Var ju på CoreBosu i onsdags, grym träning! Och då menar jag elak och hemsk, inte effektiv även fast den nog var det också. Var helt färdig när jag kom hem, orkade precis släpa mig till sängen... Funderade lite på att ringa älsklingen och få honom till att komma och hänta mig fastän jag hade bilen. Torsdagen var inte så farlig, men började känna av magmusklerna på kvällen när jag var på en workshop om att söka jobb. Sen på fredagen bröt heletet loss, det var en sån dag som är bra ända tills man vaknar... Hade så fruktansvärt ont i magen, kunde varken sitta eller stå så öm var jag i magmusklerna! Typiskt så hade jag 1 000 saker att göra, fanns ingen tid att vila. Var en tur till affären för att handla till älsklingens kalas dagen efter, en sväng om djuraffären och köpte nya pandamalar (blev även en denisonbarb, månadens utsvävning men tyckte att den vi har borde ha en kompis), hem, packa upp och akclimatisera fiskarna. Fick ett recept av min underbara mamma och bakade en stor marängbotten. Sen var krafterna helt slut. Hade tänkt att jag skulle överraska älsklingen med en god middag, men det blev han som fick göra det mesta... jag orkade inte stå, knappt ens sitta. Men maten blev supersmaskig :-) Sen hjälpte han mig att lägga mig i soffan, inte ens det klarade jag av själv...

Lördagen blev mycket bättre. Funderade på vad som kunde vara godare än bullar... kom fram till att det bara var NYBAKADE bullar. Så jag ställde mig att baka bullar innan de kom. Var riktigt generös med smöret, så de smakade nästan som wienerbröd... mums! Även tårtan blev mycket uppskattad, ett bevis för att man inte behöver komplicera de i onödan, marängbotten med ett paket dajmglass på och dekorerad med krossad daim. Sambons mormor var här och fikade, trevligt att hon kom och ännu trevligare att hon gillade bullarna :-)
Till kvällsmat åt vi tacos, det var sambon som bestämde menyn eftersom det var hans kalas. Gick riktigt bra att samarbeta med pappa i köket, vi är annars ganska bra på att missförstå varandra totalt och börja bråka... Men då gick det bra, han gjorde (med lite assistans) en smaskig guaccamole, luftig och fin. Mamma hjälpte också till, hon gjorde vaniljsås till efterrätten, äpple- och rabarberpaj. Alla som har gjort vaniljsås vet att den blir alltid tjockare än man har tänkt sig... i det här fallet blev det en väldigt tjock kräm som stelmade till vaniljpudding när den kallnade! Men smaken var jättegod! :-)

Söndagen tillbringade älsklingen och jag tillsammans. Så underbart! Sovmorgon, titta på vasaloppet och mysa... Åt middag hos hans mormor, var duktiga och promenerade dit och hem. För övrigt var vi bara tillsammans, känns som vårt förhållande har stärkts. Förutom den jobbiga magen har det varit en underbar helg, tar gärna fler sådana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar