onsdag 11 mars 2009

Buzy, buzy

Har gjort massor idag. Började med att tvätta kl 7 på morgonen... tycker fortfarande inte om tvättstugan, men det var inte lika farligt denna gången. Kom igenom typ halva tvätthögen... Kanske det är det jag inte gillar... att det är ett evighetsarbete. Tur att jag inte har det som min kära syster då... fyra barn som avverkar kläder på löpande band! Fast å andra sidan har hon sin tvättmaskin bara en trappa ner. Men det måste ändå vara apjobbigt!

Efter tvätten och en stor laddning pannkakor tyckte jag att jag var redo för att ta mig an resten av världen...eller iaf att ta mig ut till Jysk med bussen. Tur att jag inte är rädd för att gå lite, för det har jag gjort idag. Phu! skulle köpa en rullgardin, men det var inte förrän jag hoppade av bussen som jag insåg att jag glömt att mäta fönstret! Gjorde en grov uppskattning och hoppades på det bästa, vilket blev ganska lagom. Så snart har vi rullgardin i sovrummet igen! :-) Efter Jysk tittade jag in en runda på Rusta för att se om de hade något billigt som vi kunde ha på balkongen istället för trasmattorna vi har där idag. De hade konstgräs på rullar som jag tyckte kunde vara rätt häftigt... en grön matta en aning strävare än plysh. Men sambon gillade det inte så för tillfället lutar det åt trätrallar från Cheapy, kostade 30 kr/trall med måtten 30x30 cm. Skulle nån hitta något billigare får ni gärna säga ifrån!

Sen var det dags att ta bussen till djuraffären, doppvärmaren till akvariet har nämligen lagt av... Kom fram till att det nog skulle ta lika lång tid att gå, så jag travade iväg. ...precis när det började hagla! Jaja, överlevde uppenbarligen, köpte värmaren och knallade vidare till mataffären brevid och handlade lite mat. Fick nästan plats med allt i dramaten som jag tillfälligt lånat av underbara mamma, stoppade den sista prylen i väskan och släpade iväg den till busshållplatsen. Var ganska trött vid det här laget... Var lite kruxigt att komma på bussen, rullgardinen var lång och väskan tung. Höll på att slå busschauffören i huvudet med rullgardinen när jag klev på, men det är bara rätt åt honom för att han inte sänkte bussen och underlättade min påstigning. Byte till "min" buss inne på bussterminalen och sedan hem! Så himla skönt att bussen kör ordinarie tur igen, annars hade jag varit tvungen att gå två kvarter... :-)
Har plockat undan allt nu, precis innan all energi tog slut... Tror inte jag ska träna idag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar