onsdag 18 februari 2009

Äntligen färdig!

Sjalen är äntligen färdig! ...eller, jag blev färdig med den i måndags men jag har inte haft tid att skriva om det förrän nu. Vi åkte ner till Simrishamn i måndags och hämtade vår underbare kise och blev bjudna på middag då. Tur att man har en mamma när kassan tryter lite... hon skickade med en låda bruna bönor som vi hade till middag igår :-). Iaf, sjalen blev jättestor! Kan vira den om mig och knyta den i ryggen utan problem. Riktigt varm och mysig, tror faktiskt den var värd all vånda jag hade över att den var lite tråkig att sticka... med bara räta maskor och massa ökningar. Me like :D Bild kommer senare, när jag hittat modell...

Kan ju inte sitta sysslolös, så jag har redan ett nytt projekt igång. Håller på att sticka en babyfilt till Knyttet. Har redan kommit en bit :-). Den har lite mer variation i mönstret, plus att den kommer inte att bli lika stor.

1 kommentar:

  1. Grattis till sjalen. Hade totalt missat detta inlägg. Oj, redan börjat på knyttets filt. H*n hälsar så gott med buffande och kittlande.

    SvaraRadera