söndag 8 februari 2009

Gardinerna klara!

Nu är jag äntligen färdig med köksgardinerna!


Tog nästan hela dagen att sy de ljusblå, men det var det värt :-) Jag har inte gått efter något mönster, utan jag mätte på de julgardiner vi hade i fönstret för att få rätt bredd och sedan höftade jag lite till kanalen upptill. Upplägget nertill mätte jag så att gardinerna skulle gå helt ner till golvet. Klippte inte av överskottet, så upplägget är ganska långt... men jag tänkte att om vi skulle flytta går det att ändra längden så det även passar till ett fönster som sitter högre upp. Det är inget som man lägger märke till.

I fönstret syns även en bananplanta (höger) som jag har odlat upp från frö, samt ett apelsinträd (mitten) som sambon har sått.

Bilden blev inte så bra... det se bättre ut i verkligheten :-)

Kom fram till att det är ett par saker som fattas när jag syr. Saknade en riktig tygsax, den jag klippte med var inte så vass. Var tvungen att klippa försiktigt så jag inte sabbade tyget. Behöver dessutom en nåldyna med lite fler nålar på, de jag har räckte precis till ena långsidan på gardinen. Hade varit kul att kunna nåla båda sidorna samtidigt, hade nog gått lite snabbare då :-) Tror jag får skaffa det nästa gång jag är ute och springer.
Skulle även behöva ett tillskärningsbord, men det har vi inte plats till :P Tror jag får fortsätta jobba på strykbrädan ett tag till... iaf tills jag har fått iordning i dator/syrummet som jag vill ha det. Just nu står det ett akvarium ivägen. Det kommer att försvinna nästa gång vi ska till Lunnarp hoppas jag. På tiden att det flyttar hem.

Nu ska jag mysa i soffan, har jag verkligen förtjänat efter att ha varit så duktig. :-)

1 kommentar:

  1. Har ni skaffat ytterligare akvarium för visst har ni kvar fiskarna??

    Fina gardiner förresten!

    SvaraRadera