tisdag 10 februari 2009

Sysslolös

Man skulle kanske tro att jag skulle uppskatta lite sysslolöshet efter förra veckans kaos... men nej. Tycker det är aptråkigt att sitta hemma och rulla tummarna. Hade tänkt att jag skulle fixa med älsklingens födelsedagspresent idag, men han kom med en stor räkning igår och frågade om jag inte hade lagt in den? (När jag frågade om den för tre veckor sedan as han att han skulle ta hand om den...) Så det mesta av pengarna vi hade kvar gick till den, så nu finns det inte tillräckligt till presenten :-( Och jag som planerat en sån fin...

Tänkte jag skulle sy ett par gardiner till dator/syrummet också, men när jag skulle till att klippa i tyget kom jag att tänka på en sak. Mönstret är inte symmetriskt, så jag kan inte vända på ena kappan för att få färgerna snyggt i fönstret. Ska vi ha de gardinerna måste vi köpa 2½ meter till... Tror det får ligga till sig lite, kommer nog på något annat att göta med det. :-)

Var på kretsmöte med scouterna igår. Ganska trevligt, fick lite information om kommande saker och så. Fick även reda på att en som jag satt i kretsstyrelsen med och kände rätt bra på den tiden har fått cancer i tarmarna. Stackars henne :-( Hoppas att det kommer gå bra för henne, hade tydligen inte fått besked ännu om det var godartat eller elakartat. Håller tummarna för godartat.

Men vad sjutton ska jag hitta på med idag???
Får väl bli en film som vanligt...

PS. Sandra: Det är ett exta akvarium som vi lånade när vi bytte till ett större som står ivägen. Fiskarna har vi fortfarande kvar.

2 kommentarer:

  1. hej på dig!
    Martini glasen köpte jag på Rea på Åhlens i sommras....ingen anning om dom finns kvar..

    Petraso

    SvaraRadera
  2. Du kanske kan komma hit och fixa?? Jag hinner inte för allt annat, och inte hinner jag pyssla heller :( Gah vad jag behöver fler timmar. Men i helgen är det fest :D

    SvaraRadera