söndag 1 februari 2009

På kurs med Kurt

Idag har jag varit på kurs, dock inte med kurt. Det var med en som heter Maria och kursen var om härskartekniker. Tänkte att det kunde vara bra, går ju inte att motverka dem om man inte vet att de finns och hur de ser ut. Finns många son forskar om härskartekniker, så det finns ett par olika att välja mellan. De som vi studerade var 5 till antalet: Osynliggörande, Förlöjligande, Undanhållande av information, Dubbelbestraffning och Skuld och skam. Tror alla har blivit utsatta för dem vid nåt tillfälle i livet, men om man vet om det kan man agera och förhoppningsvis göra något åt dem. Tycker det är bra att vara medveten om, speciellt som jag är scoutledare och dessutom sitter som ordförande i vår scoutkår. Vill inte använda mig av något sådant trams!

Annars har jag mest suttit med min stickning idag...igen. Tycker inte riktigt att jag kommer nån vart med det nu, det tar typ en kvart att sticka ett varv. Men trogen vinner, när den är färdig kommer jag att ha en stor, vacket och varm sjal att svepa om mig. Beräknar att den är färdig till sommaren ;)

På väg hem från kursen stannade vi till på Maxi och köpte spolatvätska (det är alltid slut når men behöver det) och genomskinliga plastlådor. Använde två till att organisera garner och tyger, och en blev en grönsakslåda i kylen. Har haft en papplåda där innan, men plastlådan är lite mer tålig. Dessutom kan man se allt som ligger i lådan, vilket (förhoppningsvis) gör att man inte glömmer kvar något där utan använder allt.En har vi dessutom bestämt ska stå i bilen med lite smått och gott som startkablar, spolarvätska, bogserlina och annat som är bra att ha om det skulle hända nåt.

När jag läser igenom detta märker jag själv hur gammal jag låter... Usch! Låter riktigt tråkig som bara stickar och tänker förnuftigt. Bäst jag tar och börjar planera sommarens semester... funderar på att vandra Skåneleden. Skoskav, här kommer jag! :)

1 kommentar:

  1. Ja det var väldigt vad gammal du lät:-)

    Bäst att du hoppar i rallen och blir som folk..eller..hmm :-D

    Tack för dem fina orden, känns skönt med lite extra stöd.

    Det där med Härskarteknik låter ju intressant, och du vadå INTE använda dig av sånt trams, trodde de var exakt vad man ville som scoutledare:-D

    Trevligt att du har en handikappsanpassad blogg, finns en rullstol bredvid koden man ska skriva för att kunna publicera komentaren:-D

    SvaraRadera