söndag 8 februari 2009

Gardiner!

Som kanske har märkts de senaste dagarna har jag väldigt mycket att göra... Hinner inte blogga, hann inte med träningen i fredags och har inte hunnit med att sy klart gardinerna till köket ännu...

Igår var sambons familj på besök, de skulle äta middag hos sambons mormor innan de fortsatte färden vidare mot Göteborg. De kom lite tidigare än jag trodde, så jag hann inte få smörkrämen till muffinsen färdig. Fick göra det hos syrran i Lunnarp. Tur att min familj inte är strikt med tider, för luncken drog ut lite längre än jag trodde dem skulle göra, så vi var inte där förrän strax efter tre. Med då blev muffinsen glaserade i rasande takt och fikan blev inte så sen. :-) Alla upskattade det jag hade bakat, till och med deras hund som tänkte äta upp den sista biten av chokladkakan. Skönt att få lite beröm efter allt slit. Vet att jag inte hade behövt anstränga mig så mycket, men det är kul att prova på något nytt! Resten av maten var jag inte inblandad i, så resten av eftermiddan och kvällen kunde jag bara sitta och slappna av och prata med alla som var där.
Satt och skröt lite med förlovningsringen, är ju inte alla som har sett den ännu... De kom med en massa ooh och aah och berömde den. Lite barnligt kanske, men känns ändå lite kul att andra gillar den.

Idag hade jag tänkt att äntligen komma igång med de ljusblå panelgardinerna till köket. Tror inte dessa blir lika lätta att sy som de mörkblå. Tyget är tunnare och det har inga trevliga ränder att följa... Men det går nog ändå :-) Sen får vi se om jag kommer iväg till Bromölla, blev inbjuden till Idas arobicpass som hon har där.

4 kommentarer:

  1. Förstår inte hur du orkar, men jag är evigt tacksam! Puss på dig älskling!

    Ps: kladdkakan med marshmallows var superdupergod!

    SvaraRadera
  2. Sandra me smaka kladdkaka...

    Hoppas det blir riktigt fint med gardinerna. Kommer väl upp bildbevis sen eller?? Vår nya data/syrum är nästan färdig... kanske lite piff på väggarna och ta ut en till garderob så kan man vara riktigt kreativ. sen är det bara resten kvar...

    SvaraRadera
  3. Då får du rycka tag i svansen och säga: hej kom igen katten, de svänger ju :-D

    SvaraRadera
  4. Det är skillnad på dra och dra. Jag har haft många katter under åren så jag vet att man naturligtvis inte ska DRA i svansen.

    SvaraRadera