måndag 23 februari 2009

Funderingar...

Ibland är det bra att ha en ledig dag så man kan reda ut alla intryck man får ibland. Bjöd ju älsklingens mamma på middag igår. Fick reda på en massa som älsklingens mormor hävde ur sig förra veckan när hon var där. Och då börjar man fundera... Innan hade vi inte riktigt tid att komma att hälsa på så ofta, då var det så synd om henne, ingen tyckte om henne och allra minst oss. Nu har vi lyckats få bättre ordning på livet och försöker hälsa på henne en gång/veckan. Nu är vi ute efter något. Dessutom är hon lite arg på sambon som inte har tagit alla kurser ännu och därmed lurar sig själv på flera tusen i månaden... Det gör vi visserligen, men vad har hon med det att göra? Hur ska man någonsin göra den människan glad?? Hur vi än gör blir hon missnöjd och gnäller.

Kom även att tänka på en av mina vänner. När jag skulle råka på henne på stan är det som "vanligt", men skulle jag försöka kontakta henne via msn får jag inte nåt svar. Och det är inte för att hon inte ser meddelandena, för hon är ju inne och ändrar hälsningsfrasen... Har försökt att få till en fika så vi kunde skvallra lite om hennes nya jobb, andra kompisar och fråga på riktigt om hon vill bli min brudtärna. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Nån som har förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar