söndag 22 februari 2009

Söndagsmiddag

Igår var en bra dag, även om den inte började så bra... Vaknade jättetidigt och mådde illa, bosatte mig lite på toa... Sen en strategisk placering på soffan med lämplig utrustning i närheten. Hade ordentlig mensvärk som inte blev bättre av lite bakfylla och enorm huvudvärk. Ingen lyckad kombination, speciellt inte när man ska till sin farmor och äta födelsedagsmiddag klockan ett. Repade mig dock ganska snabbt, så vi kom iväg nästan i tid, att vi blev sena var inte mitt fel. :P Middagen och resten av dan blev riktigt trevlig, hon är så bra på att laga mat. Började snöa på kvällen, det var förvisso mindre kul. Jag skulle köra hem eftersom det var min tur, vi brukar turas om. Vägarna var oplogade och snön vräkte ner så man såg inget, låg och kröp i 50-70 på 90-vägarna. Hemresan brukar ta en timme och tio minuter men igår tog den en timme och tre kvart. Men vi kom hem, och i en bit dessutom! :D

Idag ska vi ut och köra igen, ska till sambons mamma. Hade tänkt att bjuda hemme på middag eftersom hon fyllde år för ett litet tag sen. Ska bli trevligt.Förhoppningsvis har de hunnit ploga vägarna nu ;-)

1 kommentar:

  1. http://trampledbygeesepatterns.blogspot.com/2007/09/elephant-tea-cozy-free-knitting-pattern.html

    Kan detta vara något för en som stickar och dricker te ;)
    Tycker att den var lite rolig :D

    SvaraRadera