fredag 20 februari 2009

Produktivt

Idag känner jag mig flitig. Har dammsugit hela lägenheten, det behövdes kan ni tro! Sedan funderade jag på att göra en tårta till älsklingen, men efter en titt på grädden bestämde jag mig för att nöja mig med en sockerkaka ;-) Hällde i lite typ dajmkulor för att liva upp den, vet att sambon gillar det. Sen kom jag på att en av kvällens gäster inte tål ägg, så då skulle jag göra blåbärsbrownies till henne... Problemet var att jag inte hade något äppelmos hemma, så då ställde jag mig att koka det. Har ju en hel låda stående med äpplen som är alldeles utmärkta till det. Minskade på sockret, men det blev ändå ganska sött... får minska mer nästa gång. Har dock inte hunnit att baka blåbärsbrowniesen, hoppas att hon inte känner sig allt för mobbad. Precis när moset var klart skulle vi nämligen iväg till sambons mormor och äta middag. Var riktigt gott idag. Sambon fick även sina födelsedagspresenter, så nu sitter han i soffan och leker :-)

Har varit en produktiv dag idag, men jag har ändå hunnit med att sticka lite och titta på vänner... Kan ju inte helt frångå rutinerna ;-) Snart kommer ett par kompisar över för att beundra soffan, men mest för att spela spel och drick lite öl. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar