måndag 2 februari 2009

Hatar tvättstugan!

Så var det återigen dags för tvätt, fråga min inte var allt kommer ifrån! Är säker på att vi inte tvättade så ofta ifjor. Hade väl ändå varit okej att tvätta om folk hade kunnar uppföra sig! Den som tvättade innan mig tyckte tydligen att jag inte hade behov av varken torktumlare eller torkrum. man får ha dessa en timmer efter avslutad tvättid, men när jag gick (2½ efter grannens tvättid var slut) var torkrummet fortfarande låst och oåtkomligt för mig. Tack och lov att de inte kan låsa in torktumlaren, har verkligen inte plats för strumpor här uppe också! Tycker det är så fruktansväer egoistiskt! Och gå och säga ifrån hjälper inte, tror det bara finns tre reaktioner på det:
1. de öppnar inte
2. de är invandrare och svarar "jag inte förstå"
3. de kommer med en lam ursäkt som de inte menar eller så blir de förbannade för att man kommer och jagar dem.
Inga av alternativen är speciellt uppmuntrande.

Orka.

Önskar verkligen jag hade en tvättmaskin.

Hade tänkt jag skulle torka golven också idag, men vi får se om jag orkar uppbåda energi till det. Dumma grannar! Hann iaf dammsuga golven, men borde verkligen våttorka de också. Det var länge sen...

1 kommentar:

  1. Kan meddela att det är underbart med egen tvättmaskin. Körde 2 tvättar igår ;) fast mest står den bara där och ser vacker ut :D Enda jobbiga är att jag inte kan starta den när jag går upp eftersom det är för tidigt för grannarna :/

    SvaraRadera