torsdag 5 februari 2009

Definitivt inte sysslolös!

Den som trodde att arbetslösa bara låg hemma på soffan och pillade naveln borde föjla med mig en dag eller två! Igår gick jag två vändor med skräp till miljörummet (återvinning), jag tvättade täcken och kuddar, sydde färdigt två panelgardiner, tränade och besökte sambons mormor så jag kunde hjälpa henne byta en glödlampa innan jag hämtade sambon på stationen.

Idag började jag med att träna (kl 7 på morgonen), var inne i stan och åt frukost, handlade på maxi, hem om och ställde in allt i kylen, iväg till framtidsdagen på högskolan, betalade kåravgift så jag kan åka till Halmstad nästa helg, ny runda till stan och leta efter de ingredienser jag inte hittade på Maxi, en runda på ÖoB för att se om de hade martiniglas i plast (hittade inga, tar tacksamt emot tips om var det kan finnas) innan jag kom hem vid tre. Nu ska jag bara samla energi till att baka tårta till minsta systerdottern, sy de tillhörande panelgardinerna och laga mat till mig själv...

Imorgon har jag sedan planerat att baka brownies med marshmallows, rosenmuffins och sy gardiner till datorrummet innan jag ska iväg och träna... Har inte hunnit sitta ner och jobba på sjalen på tre dagar... :P

Samtidigt är sambon iväg i Stockholm för att testa ett datasystem som hans jobb har gjort. Betyder att det inte finns någon som kan hjälpa mig med nåt. Hade inte tackat nej till en fotmassage. Inte en axelmassage heller.

Tror jag ska ta och unna mig en stund i soffan med glass och senaste numret av Illustrerad vetenskap :) Sen måsta jag ta mig i kragen och fixa tårtan, blir ju inte mycket kalas utan den...

Förresten, nämde jag att sambons familj kommer och hälsar på på lördag? Vi ska äta lunch hos sambons mormor innan vi (eller iaf jag) ska ner till min syster på kalas... Födelsedagspresenten är iaf införskaffad, ska bara slå in den... ;)

1 kommentar: